Spotrepair

Wat is spotrepair ?
Bij spotrepair worden lichte beschadigingen snel gerepareerd zonder dat het hele voertuig de spuitcabine in hoeft. Bovendien is het voordelig en milieuvriendelijk, nu kan vaak worden volstaan met plaatselijk bij-spuiten.

Bij spotrepair hanteren wij drie zones :
– A (Dak, motorkap en kofferdeksel)
– B (het aanzicht van de flanken)
– C (overige delen langs de onderzijde van het voertuig)

Spotrepairs in de laatste zone zijn nooit een probleem, ook in de B-zone kan in principe overal een spotrepair worden verricht, mits op één plaats per paneel. Voor metalic kleuren als zilver, brons en lichtblauw blijft het werk in de B-zone echter beperkt tot “randjes en kantjes”. Als maximale grootte van de totale reparatie – dus niet van de beschadiging zelf – wordt over het algemeen een A4tje gehanteerd.

Wat kan niet met spotrepair …
In het zicht liggende delen als motorkap en dak kunnen wij niet volgens de spotrepair methode behandelen. Op deze plaatsen zal de reparatie zichtbaar blijven omdat er niet zonder enig licht kleurverschil gespoten kan worden. “Specialisten in het vak verleggen telkens hun grenzen”, maar een spotrepair midden op de motorkap van een zilvergrijze auto , dat kan echt niet. In deze gevallen is het beter om toch de gehele motorkap te spuiten, zodat er geen kleurverschil is te zien.
Maar ook dat kunnen wij voor u uitvoeren. Op zich kunnen wij alles wat met een lak gespoten is bijwerken. (Zie repainting). Er wordt ook op locatie gewerkt.( Mobiele service)

Heeft u vragen, bel of mail gerust.

Heeft u een vraag?